Stappenplan QR-codes project Binnenstebuiten
Proficiat!
Je hebt de QR-code goed ingescand en bent op de webpagina terechtgekomen waarop zich het video- of geluidsbestand bevindt dat hoort bij deze QR-code.
Er resten jou nog slechts volgende stappen om tot bij het juiste bestand te komen:
-
Kijk onderaan op het vierkant bordje met de QR-code : hier lees je het referentienummer van de QR-code.
-
Scroll naar onderen op deze pagina en zoek in de lijst met referentienummers het nummer dat overeenkomt met het nummer op het vierkant bordje met de QR-code.
-
Klik op het overeenstemmende referentienummer.
-
Klik op ‘go to link’.
Veel plezier met kijken of luisteren!
Wat is binnenste buiten?
Doorheen het hele voorjaar kan je het werk van leerlingen beleven, zien, horen en voelen. Overal in Ronse, Kluisbergen, Maarkedal en Brakel zullen kunstwerkjes opduiken. Door de bijhorende QR-code te scannen vind je er meer over.
Omdat dit een work-in-progress is, zal deze webpagina gaandeweg groeien en mag je meer en meer creatieve ingrepen verwachten.


Teaser Binnenste Buiten 2021

Leerling Charles speelt samen met leraar Roeland vanuit oude postgebouw voor de bezoekers van de Ronsische markt

Leerlingen Theater 4.1, vestigingsplaats Brakel, spelen monologen uit Iphigeneia Koningskind van Pauline Mol. Acteurs: Kobe Cabus en Juna Roosens Docent: Marjan Loman

leerling: Camille Van Lierde, Muziekwerk: ”Life" van L.Enaudi - docent: Hans Van De Walle

leerling: Geertrui Vandenabeele, Muziekwerk: “Abendvöglein” van Brinley Richards

Leerling: Sophie Cotton, Muziekwerk: “Nefeli” van L. Enaudi - docent: Hans Van De Walle

Leerling: Abéline Van De Walle, Muziekwerk: "Feather theme" van A.Silvestri - docent: Hans Van De Walle

Leerling: Pascal Lefebvre, Muziekwerk: “Icicles” van H. Beeftink - docent: Hans Van De Walle

Recups Boys - aan de Geuzentoren, Ronse

Recups Boys - Malanderpark Ronse

Recups Boys - Stadstuin, Ronse

Leerlingen: Speltheater 3.1: Naomi De Caluwé, Broos Verbeurgt, Lise De Mil, Arden Hofman Klarinet: Geraldine De Medts met Galop van A. Waignein (docent Roos Vandemeulebroecke)

Street art met als thema 'Crossroads' telkens met een grafisch tintje - De passanten kiezen bij verschillende kruispunten telkens of ze voor de cirkel, driehoek of rechthoek gaan door rechtdoor, naar links of naar recht af te slaan. Hun gemaakte keuze zal bij het afslaan van het kruispunt visueel gemaakt worden. Door meerdere keren achter elkaar een keuze te maken zal het resultaat telkens verschillend zijn. - Leerling: Louise Dumon - Docent: Koen Verhaeghe

Street art met als thema 'Crossroads' telkens met een grafisch tintje - Volgen we de regels of niet, hoe absurd deze ook zijn? Kunnen we overal lachen? Ook op plaatsen waar dit minder van toepassing is? Noteer uw beste mop op het zwarte gedeelte en tover een lach op toevallige passanten hun gezicht. Verkeersbord met metaalverf en krijtbordverf. - Leerling: Jolien Van herpe - Docent: Koen Verhaeghe

Street art met als thema 'Crossroads' telkens met een grafisch tintje - "We have to get used to the idea that at the most important crossroads in our life, there are no signs." Ernest Hemingway - natuurmaterialen (takken, boomvruchten), raffia, jute touw, breigaren, houten parels; Leerling: Els Desmet - Docent: Koen Verhaeghe

Street art met als thema 'Crossroads' telkens met een grafisch tintje - Een menselijke ingreep. Gesnoeide takken vormen onzichtbare kruispunten. De overgebleven littekens laten ruimte voor een nieuwe fantasiewereld. Sta stil, fantaseer verder en hoor de vogels fluiten. - Leerling: Carmen Van Praet - Docent: Koen Verhaeghe

Street art met als thema 'Crossroads' telkens met een grafisch tintje - Leerling: Sin Baeyens - Docent: Koen Verhaeghe

Prélude uit Suite I voor cello solo van J.S. Bach: Leen Bogaert

La Misma Pena -- A. Piazzolla; Leen Bogaert, Ingrid Vanhee en Renaat Dreelinck brengen u cello trio van A. Piazzolla

Nocturne opus 32 nr 2 van F. Chopin door Karl Van den Dooren in Maison Cambier - docent: Kristien Van Schuylenbergh Chopin#salon

Nouraan Jebara uit de klas van Kristien Van Schuylenbergh speelt Wals op 64 nr 2 van F. Chopin in het Spanjaardkasteel

Shakespeare, op de trappen van het Gemeentehuis door Balder, Ilana en Tristan. 4.1/4.2 Theater

Leerlingen Speltheater-Dramastudio 3.3 Kerkhof en kerk Kwaremont. Spel: Tia Blancquart, Zelie Degrendele, Wout Van Glabeke, Aaron-Ben Paret Docent: Gave Boeckx Kluisbergen

Musical Modern - Cassy Eloy Musical 3.2 danst aan 'Herdenkingsplaats voor overledenen aan kanker' - Docent: Guillaume Devos

De Wolf Igor, leerling uit de compositieklas van Dhr. Henk De Bruycker.

Leerlingen instrument Trompet van Ester Van Nuffel. Schooljaar 2020-21

Bach Conc vr 2 violen in d, vivace-largo - Uitvoerders : Luc Mulkers en Igor de Wolf solo violen - begeleid door Lies Meersman , Henk De Bruycker, Barbara de Ceuster en Gert van Audenhove

Strijkkwartet igor de wolf, joris fouquet, henk, Barbara de ceuster - Muziek van M Polnareff, arrang uit comp klas van J. Fouquet uit film La folie des grandeurs

Schrijfselken toont een resultaat uit een workshop 'Schrijven' door Merel de Vilder met leerlingen Woordkunst-Drama.

'Schrijfselken' is het resultaat van een korte workshop 'Schrijven' voor de leerlingen 4de graad Woordkunst-Drama. Schrijfselken Anne Cabus

Filip Verwee, leerling van mevr. Karin Van Steenlandt brengt voor jullie het Bonmosslied.

De leerlingen van Mevr. Karin Van Steenlandt lieten zich inspireren door het weefgetouw ‘De Jacquard’. Titel: De weef samba Leerlingen: Filip Verwee Gilles Vandenabeele Noa Van de Velde Clémence Roelandts

De leerlingen maakten een Kettingperformance bij dramastudio 3.3

Kettingperformance door de leerlingen dramastudio 3.2

Kettingperformance door de leerlingen dramastudio 3.1

Miniaturen

Danslab 3.3 Kluisbergen van mevr. Muriel Janssens

Theater maker 2020-21 Inspiratie uit Locatie, 'De Dansende Druïden' Makers: Agnes Adriaensens Ruth Vandenborre Luna Van Wijmeersch

Keramiekwandeling: binnenkort meer

Rio Sena - Cello-trio Brakel

Brieke Fivez, leerling van mevr. Ingrid Vanhee speelt een stuk van Yann Tiersen,Penn ar Roc'h

Onze leerlingen kunnen hun Groepsmusiceren via alternatieve leercontext in een harmonie doen. Vandaar dat de KHE van Brakel ook een inzending doet met leerlingen van ons.

Theater maker 2020-21 Inspiratie uit Locatie, 'Waar blijft de boot?' Makers: Leah Vandeborre Helene Vanden Broeck Wodan Tas Met tekst van T.Tellegen.

Interview met een Ronsenaar door de leerlingen van dhr. Filip Vandemeulebroecke

Leerling Luca Scheepers (2.2) speelt Meditación van Myriam Mees.

Fanfare door Babette. Leerling van Mevr. Elke Busselen

Mijnwerkersverhaal

Omer fragment 1

Omer fragment 2

omer fragment 3 (4+5)

fragment uilenborrie 1

uilenborrie fragment 2

officier fragment 1

fragment 2 officier

Excentrieken