Stappenplan QR-codes project Binnenstebuiten
Proficiat!
Je hebt de QR-code goed ingescand en bent op de webpagina terechtgekomen waarop zich het video- of geluidsbestand bevindt dat hoort bij deze QR-code.
Er resten jou nog slechts volgende stappen om tot bij het juiste bestand te komen:
-
Kijk onderaan op het vierkant bordje met de QR-code : hier lees je het referentienummer van de QR-code.
-
Scroll naar onderen op deze pagina en zoek in de lijst met referentienummers het nummer dat overeenkomt met het nummer op het vierkant bordje met de QR-code.
-
Klik op het overeenstemmende referentienummer.
-
Klik op ‘go to link’.
Veel plezier met kijken of luisteren!
Wat is binnenste buiten?
Doorheen het hele voorjaar kan je het werk van leerlingen beleven, zien, horen en voelen. Overal in Ronse, Kluisbergen, Maarkedal en Brakel zullen kunstwerkjes opduiken. Door de bijhorende QR-code te scannen vind je er meer over.
Omdat dit een work-in-progress is, zal deze webpagina gaandeweg groeien en mag je meer en meer creatieve ingrepen verwachten.


Hoorspel, Roodkapje en de Wolf, Roald Dahl

Leerlingen Woordatelier 2.1 gingen aan de slag met het traditionele sprookje. Docent: Els Trio

Leerlingen: Speltheater: Broos Verbeurgt, Merel Desmaele (docent: Leentje Goemaere) Leerlingen Woordatelier 2.4 (docent: Scarlett Henrist) Klarinet: Shirley De Smaele met het Klarinetconcerto deel 1 van Kramer-Krommer (Docent: Roos Vandemeulebroecke)

Leerlingen: Speltheater 3.1: Minne Van Imschoot, Mona Van Glabeke, Merel Desmaele, Farah Desloover (docent: Leentje Goemaere) Woordatelier 2.4 (docent: Scarlett Henrist) Klarinet: Daan Vanden Bossche met Serenata van R. Stuart (docent: Roos Vandemeulebroecke)

Leerlingen uit Maarkedal (Octopus Beeld) maakten 'knitting art' geïnspireerd op Space Invaders. Je vindt ze verspreid over de gemeente. Vind je ze terug.

Leerlingen uit Maarkedal (Octopus Beeld) maakten 'knitting art' geïnspireerd op Space Invaders. Je vindt ze verspreid over de gemeente. Vind je ze terug.

Leerlingen uit Maarkedal (Octopus Beeld) maakten 'knitting art' geïnspireerd op Space Invaders. Je vindt ze verspreid over de gemeente. Vind je ze terug.

Allemande uit Sonate voor 2 celli van J.B. de Boismortier: Adriaan Dreelinck en Rune Meersschaert Docent: Renaat Dreelinck

La Misma Pena -- A. Piazzolla; Leen Bogaert, Ingrid Vanhee en Renaat Dreelinck brengen u cello trio van A. Piazzolla

MUZIEKATELIER KLUISBERGEN - Mieke Devos - Als ik ooit een kunstenaar zou zijn (gemaakte strofes door de leerlingen): Wij zijn fan van Mozart en Johannes Vermeer. Spelen met de kleuren, d’as een... Heel erg goed presteren dat doen wij telkens weer. Samen musiceren d’as een…

MUZIEKATELIER KLUISBERGEN - Mieke Devos - Als ik ooit een kunstenaar zou zijn (gemaakte strofes door de leerlingen): Klappen met zovelen, samen zingen keer op keer. Instrument bespelen, d’as een hobby met iets meer! Luister nu naar deze partituur,die wij zingen ’t volgende half uur. Na corona zijn we’r weer, d’as een …..

De leerlingen 2.3 muziekatelier Kluisbergen maakten hun eigen versie van het lied"Als ik een kunstenaar zou zijn" met intermezzo van de octopusmuziekgroep.(film 26)/De leerlingen muziekatelier Kluisbergen 2.2A maakten hun eigen versie van het lied "Als ik een kunstenaar zou zijn" / De leerlingen muziekatelier Kluisbergen 2.2B / De leerlingen 2.1 en 2.4 Muziekatelier Kluisbergen

De leerlingen 2.3 muziekatelier Kluisbergen maakten hun eigen versie van het lied"Als ik een kunstenaar zou zijn" met intermezzo van de octopusmuziekgroep.(film 26)/De leerlingen muziekatelier Kluisbergen 2.2A maakten hun eigen versie van het lied "Als ik een kunstenaar zou zijn" / De leerlingen muziekatelier Kluisbergen 2.2B / De leerlingen 2.1 en 2.4 Muziekatelier Kluisbergen

MUZIEKATELIER BRAKEL - Mieke Heyse

MUZIEKATELIER RONSE / BRAKEL - 2 2 Mieke Heyse

MUZIEKATELIER RONSE - 2 2 Ann De Ridder

MUZIEKATELIER RONSE - 2 1 Ann De Ridder

MUZIEKATELIER MAARKEDAL - 2 4 Veerle Vandenabeele

MUZIEKATELIER RONSE - Kunstenaar 2.1 - juf Kato

MUZIEKATELIER RONSE - Kunstenaar 2.2 - juf Kato

De klassen Muziekatelier van de Kunstacademie Vlaamse Ardennen brengen elk een versie van het lied 'Burgemeester' (door Dirk Lievens) uit het boek 'Muziekstad'. Voor het project 'Binnenste Buiten' maakte elke klas een unieke eigen versie met zelfgeschreven strofes! Aanschouw en geniet van 'Als Ik Ooit Kunstenaar Zou Zijn' door deze klas van meester Emile.

De klassen Muziekatelier van de Kunstacademie Vlaamse Ardennen brengen elk een versie van het lied 'Burgemeester' (door Dirk Lievens) uit het boek 'Muziekstad'. Voor het project 'Binnenste Buiten' maakte elke klas een unieke eigen versie met zelfgeschreven strofes! Aanschouw en geniet van 'Als Ik Ooit Kunstenaar Zou Zijn' door deze klas van meester Emile.

De klassen Muziekatelier van de Kunstacademie Vlaamse Ardennen brengen elk een versie van het lied 'Burgemeester' (door Dirk Lievens) uit het boek 'Muziekstad'. Voor het project 'Binnenste Buiten' maakte elke klas een unieke eigen versie met zelfgeschreven strofes! Aanschouw en geniet van 'Als Ik Ooit Kunstenaar Zou Zijn' door deze klas van meester Emile.

De klassen Muziekatelier van de Kunstacademie Vlaamse Ardennen brengen elk een versie van het lied 'Burgemeester' (door Dirk Lievens) uit het boek 'Muziekstad'. Voor het project 'Binnenste Buiten' maakte elke klas een unieke eigen versie met zelfgeschreven strofes! Aanschouw en geniet van 'Als Ik Ooit Kunstenaar Zou Zijn' door deze klas van meester Emile.

De leerlingen 2.4 uit Brakel van mevr. Mieke Heyse brengen voor u: Als ik ooit kunstenaar zou zijn.

2de graad Woordatelier Brakel met poëzie tussen de boeken in de Bib

Octopus Brakel aan de slag met Stadsgeluiden. Leerlingen uit de eerste graad Domeinoverschrijdende initiatie maken, spreken, zingen en springen geïnspireerd door de stad. Docenten: Gave Boeckx Greet Heyse

Gedicht 'Lees me' T. Tellegen, opname in de bib ts de boeken - Leerlingen Speltheater-Dramastudio 3.1 Bibliotheek Kluisbergen Spel: Loes Peirs, Arthur Simoens, Oona Van De Kerkhove en Rube Wullus. Docent: Gave Boeckx

Gedicht 'Taart' T Tellegen - Leerlingen Speltheater-Dramastudio 3.1, locatie Bakkerij Björn, Parklaan, Kluisbergen. Spel: Belle-Fleur Beke en Rune Jacobs Docent: Gave Boeckx Kluisbergen

Ireen, Zahra en Emmelien brengen u "Soms zijn we" van Toon Tellegen door 3.1/3.2 speltheater.

Octopus 1.1/1.2 met Lise, Floor, Kasper, Thibo, Cezar, Laurens, Annabelle, Alixe en Jonas

Woordatelier 2.1 met Estée, Edouard, Nora, Lenne en Renske

Woordatelier 2.2/2.1 met Manou, Marieke, Cyriel, Jutta, Stien, Alice, Thibaut en Lucia

Woordatelier 2.3/2.4 met René, Fien, Amandine en Hélène

MUSICAL - Gek! - 3.1 Musical

Leerlingen instrument Trompet van Ester Van Nuffel. Schooljaar 2020-21

Kabouter Plop - accordeon - Fien Forret, leerling van Mevr. Karin Van Steenlandt speelt de Kabouterdans - aan de paddestoelen (speelzone/Kluisbos Sparrendreef)

Bach Conc vr 2 violen in d, vivace-largo - Uitvoerders : Luc Mulkers en Igor de Wolf solo violen - begeleid door Lies Meersman , Henk De Bruycker, Barbara de Ceuster en Gert van Audenhove

La folie des grandeurs - strijkkwartet igor de wolf, joris fouquet, henk, Barbara de ceuster - Muziek van M Polnareff, arrang uit comp klas van J. Fouquet uit film La folie des grandeurs

leerlingen Octopus 1.2 te Maarkedal. We maakten "Wenspopjes in tijden van Corona" We rijmden ons te pletter! Lk: Leentje Goemaere

Theater maker 2020-21 Inspiratie uit Locatie: De Magische Boom Makers: Remi Cosijn Rai Hallemeesch Marie Van de Kerckhove Tekst: T.Tellegen

Tasnim, Sara en zus Tasnim houden van schilderen en dansen. Waar hou jij van? Wolvestraat 37 Ronse

Marie: rode botjes handenstand aan de bib Ronse De Biesestraat, Julliette: handenstand tegen een boom Winstin Churchillplein. Wandel van Julliette naar Marie of omgekeerd en sta op je handen op elke hoek van de straat.

Rémi trampolinespringen Kiosk Bruulpark. Spring je mee?

Gust: wat heeft hij in zijn handen? Serafijn de Mérodestraat 26 Ronse.

Miro heeft ook een diertje vast, welk dier is het? Lees zijn strip! Hoogbergstraat 4 Zulzeke.

Fons klimt op de muur. Wolvestraat 37 Ronse.

Julie zweeft in de ruimte. Naar welk adres? Wie vindt haar? Laat het ons weten.

Ella en Sam-Lena zorgen voor elkaar. Draag jij ook iemand op je rug? Braambos 9a

Jerôme springt een gat in de lucht. Deurnestraat 76 Ronse

Danslab meets octopus. Dit is een samenwerking van de leerlingen van dhr. Cedric Landrieu en mevr. Sara Vantomme. Hierbij komt het doek een beetje tot leven.

De jongste leerlingen van onze academie (de octopusklas, hier de 6-jarigen van Greet Heyse) lieten zich inspireren door grote textieldoeken, gemaakt door leerlingen van de beeldklas van Sara Vantomme Ze maakten hierbij een spreektekst, goten die in een vorm, zetten die om in kleur en beweging… Je ziet ze hier even aan het werk.

fruitige speelweide (part2) - danslab 3.1/3.2 Kluisbergen o.l.v. Muriel Janssens

Theater maker 2020-21 Theater uit Locatie: Zal ik je missen Makers: Paulien De Rouck Katrien Van Asbroeck Met tekst van T.Tellegen.

Wilde Beesten in centrum Ronse. Geïnspireerd op het Keniaanse sprookje "De worm en de wilde dieren" - leerlingen Beeld van Ronse en Maarkedal - Docent: meester Koen

Wilde Beesten in centrum Ronse. Geïnspireerd op het Keniaanse sprookje "De worm en de wilde dieren" - leerlingen Beeld van Ronse en Maarkedal - Docent: meester Koen

De beiaard inspireert.... Jade Delcourt en Jeanne De Backer in 2de jaar piano uit de klas van Kristien Van Schuylenbergh laten zich inspireren door de beiaard en ontdekken begeleiding met drieklanken. Met dank aan de fotograaf: David Stockman

Koe- koek. De natuur in de muziek of is het omgekeerd? Wanda Vandeweghe uit de klas van Kristien Van Schuylenbergh speelt het thema 'Coucou' van Claude Louis Daquin

Urban meets graffiti

Odille Vandenberge speelt samen met het sponsweefgetouw uit het textielmuseum van Ronse.